Як підготувати та провести майстер-клас

Майстер-клас - форма обміну педагогічним досвідом, яка надає можливість познайомитися з новою технологією, новими методиками і авторськими напрацюваннями. У ході його проведення автор розповідає і, що ще більш важливо, показує, як застосовувати на практиці нову технологію або метод. Методика проведення майстер-класів не має якихось строгих і єдиних норм. Більше того, навіть визначень самого понятя "майстер-клас" у педагогічній літературі відомо кілька десятків.  Проте існує певна практика проведення майстер-класів, якої доцільно, хоча й не обов'язково, дотримуватися.


Час проведення майстер-класу становить 20-25 хвилин.
Аудиторія - вчителі, викладачі, молоді спеціалісти, з них 8-10 чоловік знаходяться на сцені. Вони одночасно виконують дві ролі: учнів та експертів. Ще більше ролей виконує автор майстер-класу, його завданнями під час проведення майстер-класу є публічний виступ, передача досвіду та навчання дорослих.


Під час проведення майстер-класу можна виділити три основні етапи:
Що? Про що йтиме мова.
Навіщо? Аргументи щодо важливості та актуальності теми.
Як? Як це працює на практиці. Це основна частина як за часом, так і за важливістю.

Після проведення майстер-класу автор відповідає на запитання, відбувається підведення підсумків, здійснюється обмін враженнями.

Обмеженість часу проведення майстер-класу визначає вибір його тематики - один конкретний практичний напрям, який можна розкрити за відведений час. По суті майстер-клас - передача апробованої технології навчання, ефективність якої доведена досвідом.
Помилкою під час проведення майстер-класу є переказ методики, замість її практичної демонстрації. Так само майстер-клас не допускає бездоказових тверджень: все, про що йтиме мова має бути показане на практиці.



Структура майстер-класу

1. Вступ (2 хв)
- запропонуйте план;
- підберіть ілюстрацію, запитання, цитату, анекдот, випадок з життя;
- шокуючий або інтригуючий факт;
- зацікавте аудиторію вирішенням актуальної проблеми;
- подякуйте за виявлений інтерес
2. Основна частина (20 хв)
- поставте чітку конкретну мету;
- сконцентруйтеся на основному;
- наведіть 1-3 приклади або докази (яскраві, переконливі, вражаючі);
- дотримуйтеся логіки викладу та оптимальної кількості матеріалу;
2. Висновок (2 хв)
- підсумуйте все сказане;
- запропонуйте рекомендації;
- заклик до дії.

Поради до проведення майстер-класу

- візуалізуйте інформацію (малюнок, схема. діаграма, фото, короткий відеофрагмент);
- продумайте роздатковий та демонстраційний матеріал;
- не читайте і не заучуйте напам'ять;
- використовуйте яскраві приклади;
- залучіть емоції;
- вилучіть всю зайву інформацію.



Щоб утримати увагу аудиторії

- змінюйте види роботи
- задавайте питання
- запропонуйте дискусію
- організуйте роботу в групах і в парах
- використовуйте активні методи навчання

При бажанні та за наявності зацікавленої й мотивованої аудиторії майстер-клас можна удосконалити й перетворити на педагогічну майстерню

Майстер-класПедагогічна майстерня
  • Показали
  • Спробували
  • Показали
  • Спробували
  • Створили


При проведенні педагогічної майстерні необхідно запропонувати аудиторії діючий алгоритм, виконання якого приведе до створення педагогічного продукту: уроку, етапу уроку, завдання, вправи тощо.
Презентація

"Краще раз побачити, ніж сто разів почути", - говорить народна мудрість. Пропоную переглянути дуже яскравий та захоплюючий майстер-клас російського педагога, учасника конкурсу "Учитель року 2015" 




Якщо ви переглянули відео від початку до кінця, змогли побачити як вчителя хвилює ситуація з перекрученням історичних фактів, які використовуються для пропаганди та зомбування дітей. При цьому значно більш активна та агресивна пропаганда серед російських дітей залишається непоміченою.



Тож перефразуючи вислів древніх "Лікарю, зціли себе сам", можна сказати "Вчителю, у першу чергу навчи самого себе, щоб мати змогу вчити інших".

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Створюємо електронний підручник за допомогою сервісу Google Sites