Саморобні стенди для шкіл, дитячих садків, ВНЗ

Тривалий час коливання між мінімалізмом в оформленні кабінету та створенням навчального оточення вирішувалися на користь мінімалізму: бокова стіна кабінету хімії була абсолютно пустою. Не можу сказати, що це було погано чи некрасиво, але все ж сумніви залишалися: інші навчальні кабінеті оформляли наочністю, то чим ми гірші. Врешті-решт з'явилося рішення, що стенди все ж мають бути. Але які?

Проблема №1. Зміст стендів

 

Вчитель малювання, може прикрасити кабінет репродукціями шедеврів світового живопису. Вчитель історії - картинами на історичну тематику, хронологічними таблицями, висловами відомих діячів. Вчитель біології - зображеннями представників органічного світу, генеалогічним деревом, схемою еволюції органічного світу. Вчитель географії - пейзажами різних куточків нашої планети. Я викладаю хімію. Якими мають бути стенди з хімії? Очевидно, періодична система, таблиця розчинності, ряд напруг металів. Але всі ці стенди у нас вже є, а на інше фантазії тих, хто займається стендами професійно, не вистачало. 
Якщо ви пройдете за цими посиланнями, зможете побачити, що все, що пропонується для кабінетів хімії, це і є перераховані таблиці, портрети хіміків (у нас вони теж уже є) і пусті стенди на яких є лише заголовок та фон, а змістом має займатися вчитель.

 

Проблема №2. Ціна

 

В готових стендах не влаштовував не лише зміст, але й вартість.
Наприклад, періодична система хімічних елементів коштує півтори тисячі гривень.


Комплекти стендів для кабінету коштують від 3 до 5 тис.грн.
Окрім того, їх оформлення можливо й професійне, але, як на мій смак, не завжди вдале.









 

Рішення - робити стенди самим

 

Очевидно, що таке рішення буде єдино можливим за умови, що ні ціна, ні зміст, ні оформлення покупних стендів не влаштовує. У саморобних стендах можна розмістити будь-яку бажану інформацію, оформити так як хочеться і на скільки вистачає фантазії, а ціна їх має бути меншою від вартості готових стендів.

 

Крок перший. Виготовлення макетів стендів

 

Це було трохи складно, оскільки вимагало дизайнерських талантів, які в мене повністю відсутні, та спеціальних знань. Необхідно було шукати відповіді на різні питання. Наприклад, яким має бути розмір шрифту стендів. Як розмістити текст та зображення. Яку кольорову гаму обрати. Де знайти зображення потрібного розміру, адже для стенду шириною 75 см ширина зображення при якості 150 dpi має бути не менше 4500 рх.
Безумовно, готові pdf файли стендів на той момент були б дуже в пригоді, адже редагувати готову роботу набагато простіше, ніж починати з нуля. Але, на жаль, таких файлів мені знайти не вдалося. Тому викладую свої, можливо вони комусь знадобляться.

Макети стендів.pdf (437M)

 

Крок другий. Друк на плівці

 

Фірма Еkvatorprint.com.ua привабила доступною ціною - 56 грн/м2, гарними відгуками, зрозумілими вимогами до макетів для друку, відеоінструкцією про те, як поводитися з отриманою плівкою, як наклеїти її на основу. Згодом виявилося, що вибір був вдалим. Стенди надрукували за два дні, доставили за день. Замовлені в четвер стенди у вівторок були вже в мене вдома. Єдине непорозуміння сталося з доставкою. Зовсім незрозуміло чому їх вирішили доставити до мене додому, я такої послуги точно не замовляла, адже відділення Нової Пошти значно ближче до роботи, ніж мій дім і забрати стенди самостійно було б для мене не тільки дешевше, але й зручніше. Прибула плівка запакована дуже охайно і надійно - в товстій картонній трубі, обклеєна скотчем. Якість друку порадувала, він був дуже чітким, яскравим, зовні стенди майже не відрізнялися від виконаних професійно. 
Вартість друку склала 280 грн, доставка - 55 грн.

 

Крок третій. Наклейка стендів на основу

 

У якості основи для професійно зроблених стендів використовується ПВХ або ДВП. Останній матеріал значно дешевший,  проте не може використовуватися у вологих приміщеннях та для зовнішніх робіт. Вирішивши, що працюю я не в підвалі і не на вулиці, а ціна для мене має значення, саме на ДВП я й зупинилася. Два листа 122х244см обійшлися у 130 грн.
Відносно наклейки плівки були сумніви. Звісно, в відеоінструкції на сайті все виглядало дуже приємно й нескладно, але почитавши відгуки в інтернеті, я зрозуміла, що простота може виявитися оманливою. Особливо вразив крик душі продавчині, яка на форумі писала про керівництво, яке вимагає від неї наклеїти плівку, не зважаючи на відсутність у неї досвіду, про те, що три шматка плівки вона вже "запорола", і вже цілий тиждень безуспішно займається цією невдячною роботою. І так, у неї не було необхідних інструментів. Але в мене їх також не було. Так само, як не було досвіду. Проте мене ніхто не примушував клеїти плівку, я сама цього хотіла. І ще в мене було багато добровільних помічників. Спільними зусиллями ми наклеїли всі ці стенди за якихось двадцять хвилин. Наклеїли майже ідеально, у всякому разі видимих дефектів та огріхів немає, а ті, хто бажають з лупою придивлятися і відшукувати недоліки, хай звертаються до професіоналів або самі зроблять краще. 
От. Сьогодні, 14 березня, саморобні стенди повісили в кабінеті. Почала я над ними працювати на початку лютого. Тобто вся робота зайняла півтора місяці часу, що досить багато, і 465 грн, що дуже дешево для п'яти стендів розміром 77х122 см кожен. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як створити блог вчителя на Blogger. Перші кроки

Задачі на надлишок і недостачу

Цікаві факти про хлор