Використання Microsoft Sway для презентації студентських проектів

Так виглядає студентська презентація Sway

Програми для нової української школи значну увагу надають проектній діяльності учнів. Зазначається, що виконання міжпредметних навчальних проектів сприяє формуванню компетентностей учнів.
У програмі наведено орієнтовні теми проектів:
І семестр 
10 клас
Тема 1. Теорія будови органічних сполук
1. Ізомери у природі.
2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.
3. 3D-моделі молекул органічних сполук.
Тема 2. Вуглеводні
4. Октанове число та якість бензину.
5.  Цетанове число дизельного палива.
6. Ароматичні сполуки навколо нас.
7. Смог як хімічне явище.
8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.
9. Біогаз.
10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки
11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.
12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
14. Виробництво цукру.
15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.
17. Етери та естери в косметиці.
18. Біодизельне пальне.
ІІ семестр
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки
19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
20. Анілін – основа для виробництва барвників.
21. Синтез білків.
22.  Збалансоване харчування – запорука здорового життя.
23. Виведення плям органічного походження.
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі
24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.
25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.
26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
27. Перспективи одержання і застосування полімерів із
наперед заданими властивостями.
28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.
29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин
30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.
31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.
11 клас
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
1. Створення 3D-моделей атомів елементів.
2. Застосування радіонуклідів у медицині.
3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини
4. Застосування рідких кристалів.
5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.
6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.
Тема 3. Хімічні реакції 
7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону.
8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.
ІІІ семестр
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості
7. Штучні алмази у техніці.
8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля.
9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини.
10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості.
11. Кислотні дощі.
12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості.
13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію.
14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.
Тема 5. Хімія і прогрес людства
15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп.
16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».

Тематику навчальних проектів учні (студенти) обирають серед запропонованих тем, для вчителя і учнів також передбачена можливість пропонувати власні теми проектів.
Проекти розробляються учнями індивідуально або в групах, учитель може надавати консультацію щодо планування, визначення мети, завдань і методики дослідження, пошуку і збирання інформації, координувати хід виконання проекту. Проектна робота може бути теоретичною або експериментальною. Тривалість проекту – різна: від уроку (міні-проект), кількох днів (короткотерміновий проект) до року (довготерміновий). Результати досліджень учні представляють у формі мультимедійної презентації, доповіді (у разі необхідності – з демонстрацією хімічних дослідів), моделі, колекції, буклету, газети, статистичного звіту, тематичного масового заходу, наукового реферату (із зазначенням актуальності теми, новизни і практичного значення результатів дослідження, висновків) тощо.

Презентація й обговорення (захист) проектів відбувається на спеціально відведеному уроці або під час уроку з певної теми. Робота кожного виконавця проекту оцінюється за його внеском, індивідуально за критеріями, з якими учнів ознайомлюють заздалегідь.

Упродовж року учень обов’язково виконує один навчальний проект (індивідуальний або груповий) із предмета (для студентів – один проект на семестр прим. автора). Окрім цього, учні можуть брати участь і виконувати за бажанням кілька проектів.

Ефективність освітнього процесу можна підвищити завдяки застосуванню сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Це сприятиме активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку їхньої самостійності в опануванні знань, посиленню позитивної мотивації навчання та дозволить формувати інформаційно-цифрову компетентність. Електронні освітні ресурси дають змогу унаочнити навчальний зміст, зокрема той, що стосується внутрішньої будови речовин чи хімічних процесів, недоступних для спостереження в умовах шкільної лабораторії.

Це був витяг з програми.
Далі власні роздуми.

Презентація студентських проектів має важливе значення, про це свідчить те, що часом від студентів і викладачів можна почути замість "виконати проект" вираз "підготувати презентацію". Зрозуміло, що презентація має бути результатом виконання проекту. Саме цей результат побачать і викладач, і одногрупники, саме він буде свідчити про ефективність роботи, за нього буде виставлятися оцінка.

Для виконання проектів прикладається багато зусиль і студентами, і викладачем, результати іноді бувають надзвичайно вдалими. Тому зрозуміле бажання зберегти їх на майбутнє, створити підбірку кращих студентських робіт, щоб вона була доступною для перегляду і слугувала як предметом гордості для студентів і викладача, так і зразком для наступних поколінь студентів. Як цього досягти?

Письмові реферати, папки з роздрукованими презентаціями, виставки кращих студентських робіт дану функцію виконують лише частково  – матеріал, що там зберігається, доступний виключно в кабінеті хімії. Дещо краща ситуація з електронними презентаціями, підбірка кращих студентських робіт зберігається у блозі, знайти їх можна під міткою роботи студентів. Але ця форма має певні недоліки. Розміщення студентської роботи в Інтернеті здійснюється викладачем і вимагає від нього досить значних затрат сил і часу для редагування вихідної презентації, завантаження її на Google Диск, додавання у блог, перегляду і редагування уже завантаженого матеріалу. При цьому студент, який виконав роботу, від її презентації в Інтернеті виявляється усунутим і на остаточний вигляд своєї роботи вплинути не може.

Тому студентські презентації Sway виглядають вдалим рішенням.
Їх переваги
1. Роботи знаходяться в Інтернеті в загальному доступі, їх можуть переглянути студенти, викладачі, батьки, адміністрація тощо.
Звісно, це значно підвищує вимоги до якості роботи, адже вона стає обличчям не лише самого студента, але й викладача, і навчального закладу в цілому.
2. Викладач не витрачає особистий час на підготовку студентської роботи для розміщення її в Інтернеті, студент сам виконує всі етапи проекту, повністю контролює остаточний результат і відповідає за нього.
3. Іноді студенти використовують на заняттях чужі презентації, скачані з Інтернету. З презентаціями Sway подібний варіант малоймовірний.
4. Проект передбачає використання ряду джерел інформації, проте так буває не завжди. Іноді студенти копіюють інформацію лише з одного джерела, при цьому не завжди вдається розпізнати такі роботи і аргументовано довести, що це плагіат. Для роботи, розміщеної онлайн, така перевірка вимагає мінімум часу і дає переконливі й точні результати.
Сервіси для перевірки унікальності тексту
 В останньому випадку сервіс перевіряє не лише оригінальність, але й  інформативність тексту. а також кількість граматичних помилок.
5. Презентації Sway можна створювати з мобільних пристроїв, вони не вимагають наявності пропрієтарного платного софту, за відгуками студентів, створення їх простіше й менш трудомістке, ніж презентацій Power Point. Хоча в останньому пункті ми з ними не повністю співпадаємо  – для виконання гарної, якісної презентації, як у Power Point, так і в Sway, слід прикласти досить багато часу й зусиль.
6. Презентації зберігаються і постійно доступні в Інтернеті.

Недоліки.
1. Використовувати Sway студенти не вміють, їх потрібно цьому вчити і їм доведеться вчитися опановувати новий сервіс.
Власне, це не недолік, вчити і вчитися природньо, якщо мова йде про навчальний заклад. Тим більше, ми говоримо про майбутніх педагогів, для яких освоєння іще одного додаткового інструменту навчання буде тільки корисним.
2. Для створення і перегляду  Sway потрібен доступ до Інтернету.
Це не мало б бути проблемою, але, на жаль, це проблема. Комп'ютер у мене в кабінеті надзвичайно застарілий, тому перегляд матеріалу в браузері часто виявляється неможливим, а доступ до Інтернету наявний тільки якщо він ввімкнений у кабінеті інформатики, тобто гарантувати його наявність на занятті я не можу.
3. Microsoft уже закрив один свій подібний проект - Office Mix. Усі створені з його допомогою матеріали зникли з загального доступу. Подібна доля може очікувати будь-який хмарний проект.
4. Все ж Sway пропонує менше можливостей, порівняно з Power Point. Відчутна відсутність анімацій, можливостей визначати взаємне розміщення фото і тексту, положення заголовків на сторінці тощо. Це трохи засмучує, як і будь-яка інша ситуація, коли замість інструменту з більшими можливостями доводиться обмежуватися подібним інструментом, у якого ці можливості відсутні.
5. Вимоги до оформлення учнівських презентацій Sway на сьогодні ще не розроблені. Ми загалом уявляємо як має виглядати учнівська презентація Power Point, щодо Sway такої впевненості немає, а деякі усталені для Power Point шаблони тут не працюють. Наприклад, неможливо на титульній сторінці додати інформацію про автора презентації - заголовок Sway передбачає тільки фон і назву, будь-яку додаткову інформацію на ньому розмістити не має змоги.

Рекомендації для студентів по створенню презентацій Sway
1.  Обирайте для презентації фото з великими розмірами.
2. Продумайте структуру презентації і дотримуйтеся її. Приклад добре структурованої презентації:

3. Пишіть текст самостійно, виявити запозичення в Інтернеті дуже просто.
4. Ваша робота буде знаходиться в загальному доступі, по ній будуть судити не тільки про вас особисто, але і про ваш навчальний заклад. Прикладіть максимум зусиль, щоб це враження було позитивним.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як створити блог вчителя на Blogger. Перші кроки

Задачі на надлишок і недостачу

Цікаві факти про хлор